Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EN57-002

Strony: [1] 2
1
Symulatory/Gry tematyczne / SimRail SimKola
« dnia: 24 Października 2020, 00:45:08 »
   Ostatnio wśród MK przewija się ów projekt. Sporo osób wiążę z nim nadzieję na porządny projekt PL, który może wejść na rynek i mieć ugruntowaną pozycję. Pierwsze trailery robią wrażenie, ale to, jak dla mnie, tylko wrażenie.
   Od razu nasuwa mi się myśl, co dalej? Gra ma być na steamie, więc w zasadzie międzynarodowa. jak w takim razie ma wyglądać dyktowanie rozkazu pisemnego N o treści:
  "Rozkaz pisemny "N" nr 50, dla poc. 603 2020-10-22. Rubryka 1. Od Brzozy do Truskawki tor nr 1 jest zamkniety, ruch jednotorowy dwukierunkowy wprowadzono po torze nr 2. Rubryka 2. Zezwalam po otrzymaniu sygnału "Nakaz jazdy" z toru nr 5 nie posiadającego semafora wyjazdowego wyjechać w kierunku Truskawki na tor lewy nr 2 . stacja Brzoza, post. Bz, 19:55, nadał ISDR Rudolf Arnold." przez grającego 10-cio latka z DE, dla grającego 10-cio latka z RU?
   No to już rozkazy pisemne mamy z gowy.
   Druga sprawa. W trailerach mamy, że można się wcielić w rolę DR. Fajnie, ale kto na dużych stacjach będzie taki ruch prowadzil? 10-cio latek z DE piszący po Niemiecku do 10-cio latka z RU? Tenże sam 10-cio latek zasiądzie na stację Wa-wa Centralna, bo w trailerze jest i będzie tam płynnie prowadził ruch? On obsłuży stację Kutno, Inowrocław, Tarnowskie Góry?Nie sądzę. Kto będzie obsługiwał inne duże stacje? Jak będzie przebiegała weryfikacja na te stacje, bo przecież jak na początku ów 10-cio latek zasiądzie do dużej stacji, to możemy se wyobrazić co się będzie działo wśród bardzo, na dziś wyrozumiałych uży(szkodni)tkowników przenoszących się z tedeka do nowego projektu.
   Kwestia odtworzenia linii kolejowych, stacji. No wiemy już, że po MS flight simulator 2020 jest możliwe odtwarzanie terenu za pomoca skryptu komputerowego. Ok. I teraz wyślą nas na linię 131 z T.G. do Inowrocławia. Ile osób to strzyma?
   Wiemy, że SimKol ma linie kolejowe odtworzone, bo przecież robi symulatory dla firm kolejowych, ale to trochę inna specyfika niż na multika. O ile to będzie uproszczone w multiku? Wyobrażacie sobie na dziś, kolizję na przejeździe kolejowym i zablokowanie jednego toru na szlaku? No większość by od razu pisała skargi na "działanie na niekorzyść projektu" lub inny jakiś wymysł. A jeżeli od razu, jak w ETS-ie będziemy się mogli cofnąć w czasie, by dane zdarzenie nie nastąpiło, to ile to będzie miało z realności?
   No i jeszcze pozostaje kwestia regulaminu. Jak on będzie wyglądał jak obecny z tedeka, z pkt-ami wzajemnie się wykluczającymi, ogólnikowymi, pod które będzie można podciągnąć wszystko, to średnio to widzę. Owszem program będzie działał, ale zajdzie zniechęcenie po jakimś czasie projektem, co dziś widać w tedeku. No i nie wyobrażam sobie w grze na steamie systemu skarg i zespołu rozpatrującego wyjście użytkownika z aktywnym RJ, czy inne wzniosłe skargi.
   A jakie jest Wasze zdanie, przemyślenia?

Scaliłem. Wątek o tym symulatorze został już założony.
k_wojak

2
Hyde Park / Odp: Niedobra administracja
« dnia: 24 Października 2020, 00:06:49 »
Ostatnio administracja tedeka wpadła na kolejny genialny pomysł. Po pkt 2. 17 "Użytkownikom zakazuje się działać na niekorzyść projektu Train Driver 2", do którego, chyba nie muszę tu wyprowadzać odpowiedniego wywodu, można podciągnąć nawet samo uruchomienie projektu czyli symulatora, chce się wprowadzić kolejny kuriozalny pkt. "wykorzystywanie błędów symulatora". No sorry, ale jako nie informatyk, skąd mam wiedzieć, że coś jest błędem symulatora? Po za tym, czego tu chyba nie trzeba wklejać z licencji innych oprogramowań, że za błędy w oprogramowaniu odpowiadają twórcy owego oprogramowania, a nie użytkownicy. Stosownych orzeczeń sądowych chyba nie trzeba tu umieszczać.
  Kiedy w końcu tam znajdzie się osoba, która ma jakiekolwiek podstawowe obeznanie z prawem i będzie weryfikować te babole. Średnio sobie wyobrażam taki regulamin w Simrailu Simkola, bo to może być kompromitacja na skalę europejską, wszak chcą być na steamie.

3
Hyde Park / Odp: Niedobra administracja
« dnia: 19 Października 2020, 10:19:33 »
Niektórzy uważają również, że skoro czegoś nie ma w regulaminie, to oznacza to, że jest to dozwolone, a tak to niestety nie działa.
No niestety działa. Nie możesz być przez policjanta ukarany za oddychanie, mimo, że budżet Szczecina jest pusty, bo na razie takiego § nie ma. Podobnie za podlewanie trawnika też, mimo braku wody w okolicznych studniach. Na chodniku przyjęte jest, ale nie ma tego skodyfikowanego, że chodzimy prawą stroną, ale możesz iść lewą, najwyżej częściej będziesz wpadał na innych chodzących w mieście, natomiast w pasach drogowych jest to już skodyfikowane i tu jest zasadnicza różnica.
   To co piszesz, "skoro czegoś nie ma(...), to oznacza to, że jest to dozwolone" działa też w drugą stronę. Na tej zasadzie państwo PL wysłało wysłanników budżetu, nasyłając ich na społeczeństwo, by te budżety zasilić, odnośnie maseczek. Wiadomym jest, że prawnie możesz iść bez maseczki, a jak sprawa trafi do sądu, to na dziś, masz ją wygraną. Ale, tworzenie własnych przepisów, często niezgodnych z nadrzędnymi, kłócących się z innymi napisanymi przez te same osoby jest w modzie i takie głosy jak Twój, powodują, że jest ogólne przyzwolenie na ich tworzenie.
   Nie bez powodu KK, KC, KA, KG są takimi opasłymi tomiskami.
   O jakości tworzonych przepisów, zarówno tych na górze, bo tam też są takie kwiatki niech posłużą przepisy stworzone na dole. W tedeku czytamy:
  § 2.1 Zarówno Maszyniści jak i Dyżurni Ruchu zobowiązani są do przestrzegania przepisów kolejowych, które obowiązują w świecie realnym w poszczególnych krajach.
  § 2.6 Dyżurny ruchu nie ma prawa opóźniać pociągu planowego innym opóźnionym pociągiem dowolnej kategorii.
  I co tu jest nie tak?
   Pozdrawiam.

4
Symulatory/Gry tematyczne / Odp: Problemy TD2 - wątek zbiorczy
« dnia: 08 Października 2020, 22:58:19 »
Kłaniam. Odświeżę wątek, bowiem, jak zwykle, mam pewne przemyślenia.
Otóż pojawiła się zajawka nowej gry/symulatora SimRail2021. Takie nowe jak zwykle skłania do przemyśleń. I tak. Jaki jest dalszy kurs tedeka? Nie jest to pytanie bez większego znaczenia w upływie czasu, w dłuższym okresie czasu. Otóż, jak nie tylko mnie wiadomo, w nowym projekcie biorą udział zarówno osoby tworzące maszynę, jak i tedeka. Niby nic takiego, a jednak.
Jak wiadomo, kasa czyni cuda i może przy tym na chwilę pozostanę. Nowy projekt, z racji większych umocowań posiada kasę, większą kasę i może płacić tym z obu gier/symulatorów za wkład w tworzenie nowego Sim. To też jak osoby tworzące maszynę i tedeka, dostaną strumień kasy, czego nie mają w obecnych, to ich wkład w dotychczasowy/e projekt/ty może ulec zmianie.
Nigdy nie będziemy wiedzieć na ile w ich wkład w dotychczasową działalność będzie miał ów strumień kasy. No przecież nie muszę tłumaczyć, że jak polegnie tedek, mniej już maszyna na rzecz sim to czy to będzie coś nowego?
Teraz powrócę do tedeka, bo o nim tu głównie mowa. Co się dzieje ostatnio w tej grze/symulatorze? Hmm - nic. Stagnacja, oprócz tego, że z powodu lockdownu zarejestrowało się tam sporo osób i jak jedna z osób na forum tedeka napisała- w grze powinno być pełno jak w ulu, a jak jest widzą korzystający.
   Jesień jest za zwyczaj idealnym momentem na wydanie nowej wersji, bo ludzie zwyczajowo po wakacjach i po pierwszych szlifach w szkołach siadają do kompa i korzystają m.in. z gier, podobnie okres roku skłania do siadania do kompa ludzi już po okresie szkolnym. I co się dzieje w tym zakresie w tedeku? Nic. Mamy jakiekolwiek info o nowej wersji? Nie. Coś w tym zakresie się dzieje - nie wiem, słuchy mnie nie dotarły, a forum tradycyjnie mówi - jak będzie to będzie, a jak nie będzie to zróbcie sobie sami.
 No dobrze, jeszcze jedno przemyślenie. Kiedyś tam rozmawiałem z Pawłem odnośnie m.in. tedeka. Otóż on powiedział, że tedek poszedł nie w tą stronę, w którą mógł. Myślałem nad tym i miał/ma racje. Zastanawiało mnie, czemu ludzie będący związani bezpośrednio z ruchem kolejowym rejestrują się i przez jakiś czas, niestety krótki, grają w tedeka? Otóż wydaje się, że z powodów w zasadzie prostych. Nie będę teraz się rozpisywał z jakich, ale tym akcentem chcę Was poruszyć do myślenia. Może ktoś włączy się w dyskusję np. czemu ruchowcy rejestrują się i chcą grać w tedeka?
   Teraz tyle, jak dyskusja ruszy, to wypowiem się dalej.
    Pozdrawiam czytających.

5
Hyde Park / Odp: Muzyka - co polecasz
« dnia: 29 Maja 2020, 10:39:25 »
Było stare to teraz świeżyzna
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RSqbqX64nkU[/youtube]

A jakby ktoś chciał w wersji oryginalnej to -> [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RSqbqX64nkU[/youtube]

6
Hyde Park / Odp: Muzyka - co polecasz
« dnia: 27 Maja 2020, 08:38:10 »
Podepniemy się do rytmu i do czasów.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UMPC8QJF6sI[/youtube]

7
Kącik gier / Odp: Poznań Gł. 89/93
« dnia: 19 Maja 2020, 10:25:24 »
Tak, poniżej, bo to mieściło się na dyskietce 3,5 cala (teraz pytanie - co to dyskietka?).

8
Tramwaje i Autobusy / Odp: Zaraza, a komunikacja miejska.
« dnia: 18 Maja 2020, 19:20:53 »
   Minęło pół m-ca i co napisałem wyżej od pn. 25-go maja stanie się faktem. Nie jest to jeszcze nigdzie obwieszczone, ale mam wtykę w rozkładowni tramwai górnośląskich. Są to decyzje oczywiście skonsultowane z gminami, które nie mają kasy i będą jej miały jeszcze mniej. Na niektórych liniach zostaną wprowadzone RJ sobotnie z wyjątkiem szczytu tylko popołudniowego. Rano będą jeździły jak w soboty. Cięcia są podyktowane znacznie mniejszymi wpływami z biletów, które obecnie są na poziomie poniżej 5% kosztów jazd wozów.
   Gorzej może być, jak zaraza dotrwa do jesieni i wraz z sezonową grypą zacznie się również rozprzestrzeniać. Wtedy cięcia na przyszły rok mogą być znaczne, bo budżety tego normalnie nie wytrzymają.
   Na razie na stronach nowych zmian jeszcze nie ma, ale wkrótce się ukażą.

9
Kącik gier / Odp: Poznań Gł. 89/93
« dnia: 14 Maja 2020, 18:40:50 »
Nie. Kolejarz to był inny "producent" i też w to grałem, ale jednak to nie było to, jeżeli chodzi o zaangażowanie gowy do prowadzenia ruchu.

10
Kącik gier / Poznań Gł. 89/93
« dnia: 14 Maja 2020, 12:22:38 »
  Kiedyś była taka gierka dosowska jak Poznań Gł. 89/93. Była to komputerowa, najprostsza imitacja stacji Poznań Główny z krawędziami peronowymi, torami odstawczymi dla składów pasażerskich rozpoczynających i kończących bieg.
  Symulacja była dla dwu rozkładów jazdy rocznik 1989 i 1993. Ten drugi, jak pamiętacie, po transformacji ustrojowej, już znacznie okrojony.
  Program jest z czasem rzeczywistym, ale jak w ISDR można przyśpieszyć ten czas, jednak interwał 15 sekundowy pozostawał, tylko szybciej mijał.
  W wersję 1993 grałem tylko kilka razy, bo już mniej pociągów. Natomiast miesiącami męczyłem 1989. Obsłużenie ruchu między 06:00, a 08:00 powodowało parowanie mózgu na lekko przyśpieszonym czasie symulacji. Po przejściu już 08:00 można było odetchnąć i wyprawić to co się zgubiło po drodze lub zostało niewyprawione. Do obowiązków należało zestawianie pociągów, czyli podpinanie odpowiednich lokomotyw, czy parowozów, wstawienie ich w odpowiednim czasie w odpowiedni peron, zmiany loków przy pociągach przechodzących przez stację itp. Czasy czynności były określone i nie dało się ich skrócić. Np. rozpinanie lub podpinanie loka trwało 2 min. Oczywiście można było zapisać stan gry i następnie ruszyć na nowo.
  Program nalicza punkty karne za opóźnienia pociągów. Jak pamiętam za opóźniony odjazd to było 2x tyle, co za opóźniony przyjazd, tzn. wpuszczenie z pod semaforów wjazdowych w stację.
  Jeszcze w 2010 dość dużo grałem w Poznań, ale to był już rok pojawienia się ISDR-a od Pawła.
  Zachowałem Poznań na poczcie, bo może kiedyś do niego wrócę, ale dla chcących sprawdzić się w dyżurowaniu na bardzo dużym ruchu to dobry trening.
   Niestety on dobrze działał na XP-ach, ale na 7-ce z okrojonym DOS-em, już średnio działa przez emulatory. Jednak jak ktoś chce klasyka symulatorów kolejowych w PL to polecam.

11
Hyde Park / Odp: Muzyka - co polecasz
« dnia: 14 Maja 2020, 11:54:38 »
No to zmienimy rytmy...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1y6smkh6c-0[/youtube]

12
Hyde Park / Odp: Muzyka - co polecasz
« dnia: 09 Maja 2020, 12:06:44 »
takie tam...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=B17SzimnnPw[/youtube]

13
Tramwaje i Autobusy / Odp: Filmy tematyczne
« dnia: 06 Maja 2020, 10:49:40 »
Konstal jakby oryginalny, ale ma pantograf połówkowy (przynajmniej pierwszy wagon).
Co do pantografów połówkowych to pewne przemyślenia. Jak byłem w 2014 r w Poznaniu to obok dworca przebiegają dwie linie tramwajowe. Z peronu 4b widać obie: górną i dolną. Obserwowałem przejeżdżające tramwaje i patrząc trochę analizowałem to co widziałem. Uwagę moją zwróciły pantografy. Otóż na wszystkich wozach 105N widziałem tradycyjne pantografy w kształcie rombu. Na nowych były półówkowe (pół rombu - jakie są teraz "modne"), ale wspomniane wyżej 105N miały tradycyjne. Zastanawiałem się po co właściwie u nas zmieniono prawie wszystkie tradycyjne, sprawdzone od 30 lat konstrukcyjnie pantografy, na naście modeli połówkowych. Po co było tracić tyle energii, kosztów, aby założyć pół rombu tylko dlatego, że jest taka moda. Dla pasażera nie ma to najmniejszego znaczenia, dla motorowego, o ile on się nie złamie też. Pozostaje w takim razie odwieczny problem kasy. Widać firma królika od królika potrzebowała kasy i Henio ze Zdzisiem się zgadali i zaczęła się kilkuletnia wymiana konstrukcji, które pierwotnie nie były sprawdzone i masowo się łamały w czasie eksploatacji więc dochodziły koszty zatrzymań ruchu na sieci tramwajowej. Czemu stare konstrukcje, dawno sprawdzone w biurach projektowych w latach 70-ych nie mogły dalej jeździć jak np. w Poznaniu? No chyba z powodu kasy. Teraz na sieci widać naście konstrukcji pantografów, z przeróżnymi rozwiązaniami, aby się nie łamały na boki, do przodu lub tyłu i nie wyginały w czasie jazdy po nierównościach. Ot taka ciekawostka, jak wyprowadzić kolejnym sposobem kasę z systemu. W zasadzie można by napisać pracę doktorską lub magisterską o przeobrażeniach konstrukcji pantografów połówkowych na przestrzeni 10 lat. i kosztach społecznych, ekonomicznych i innych w tych działaniach.

14
Hyde Park / Odp: Zjazd społeczności
« dnia: 04 Maja 2020, 12:42:59 »
Wrocław jest jeszcze do ogarnięcia, ale Szczecin, to jakby w Przemyślu się umówić lub Białymstoku.

15
Tramwaje i Autobusy / Odp: Filmy tematyczne
« dnia: 04 Maja 2020, 12:38:07 »
"Wczoraj o 01:51:48" - szkoły nie ma, to urzędujemy po nocach.
Takie cacka jak ta podwójna stopiątka z oryginalnymi plastikowymi siedzeniami, jeszcze się na sieci uchowały. To ładne trzaskanie drzwi, to jeszcze stare maszyny drzwiowe, które drzwi otwierały szybko i tak samo zamykały. Nowe otwierają 4 sek. i tyleż zamykają.

Strony: [1] 2